De laatste tijd komt het regelmatig voor dat klanten met schade er dan pas/te laat achter komen dat ze niet juist zijn verzekerd. Óf ze mogen de schade niet door ons laten herstellen óf de premie voor de komende jaren stijgt exorbitant waardoor het beter is de schade zelf te betalen, terwijl de klant verzekerd is!
Hieronder zijn een aantal zaken die u kunt controleren en wellicht anders geregeld wilt hebben. Dit kan veelal bij uw eigen verzekeraar, maar u kunt dit ook bij ons regelen met de “mijn dealer” verzekering.
Schadevrije jaren
Des te meer schadevrije jaren u heeft hoe hoger de korting op de verzekeringspremie. Logisch, alleen zien we in de praktijk dat niet iedereen zich realiseert dat ingeval van schade u vijf jaar terug valt. Deze terugval kan een behoorlijke premie verhoging veroorzaken waardoor u vijf jaar lang meer premie betaalt, dit kan behoorlijk oplopen.
Heeft u meer dan vijftien jaar schadevrije jaren dan is er niets aan de hand en zal de premie niet worden verhoogd na één schade. U valt dan terug naar 10 jaar schadevrij en zult bij nagenoeg alle verzekeringsmaatschappijen nog steeds de maximale premiekorting ontvangen.
Rijdt u het zelfde of het opvolgende jaar weer schade dan valt u wel terug in korting en zal de premie behoorlijk stijgen. Het is dus raadzaam om na een schade te informeren hoeveel schadevrije jaren u heeft. Is dit minder dan vijftien jaar dan kunt u overwegen om een no-claimbeschermer in te schakelen.
No-claim beschermer
Met een no-claimbeschermer zet u de opgebouwde korting vast. Stel u heeft minder dan vijftien schadevrije jaren of u heeft net schade gereden en u valt terug naar tien schadevrije jaren dan geniet u veelal nog steeds van de maximale korting. Mocht u in datzelfde of het komende jaar nogmaals schade rijden dan zou u zonder no-claimbeschermer terugvallen naar vijf schadevrije jaren en kan uw premie in het ongunstigste geval nagenoeg verdubbelen. Met de no-claim beschermer voorkomt u dit, ondanks dat u wel terugvalt naar vijf schadevrije jaren behoudt u de premiekorting voor 10 jaar schadevrij en zal de premie niet wijzigen. Niet elke verzekeraar biedt deze service.
WA-casco, WA-beperkt casco of enkel WA dekking
Verder merken we dat klanten gezien de leeftijd van de auto soms overgaan van een WA + volledig casco (all-risk verzekering) naar een WA of WA+beperkt casco verzekering. Echter, nieuwe auto’s worden door de verschillende veiligheidssystemen niet alleen qua aanschaf duurder maar ook qua schadereparatie. Hierdoor gaan auto’s eerder total loss of lopen de reparatiekosten behoorlijk op. Omdat ook de wat oudere auto’s steeds duurder worden heeft dit invloed op het moment om over te stappen naar een WA of WA beperkt casco verzekering. Heeft u maximale korting overweeg dan zeker om de WA + volledig casco (all-risk verzekering) aan te houden.
Auto Rechtsbijstandsverzekering
Mocht u toch de stap nemen om uw auto niet meer WA + volledig casco (all-risk verzekering) te verzekeren dan is het wellicht raadzaam om er een Auto rechtsbijstandsverzekering bij af te sluiten. Hiermee voorkomt u dat u niet zelf de schadeafhandeling hoeft te regelen ingeval van bijvoorbeeld een aanrijding in het buitenland of met een buitenlands voertuig.
Via onderstaande link kunt u heel eenvoudig een offerte aanvragen van de “mijn dealer” verzekering die wij in samenwerking met Carmeleon aanbieden. Hiermee worden wij uw aanspreekpunt ingeval u onverhoopt schade aan uw auto heeft, zo helpen we u indien wenselijk met het invullen van het schadeformulier, heeft u gratis vervangend vervoer tijdens het herstel, heeft u ingeval all-risk dekking maar liefst vijf jaar aanschafgarantie of tot dat uw auto de leeftijd van acht jaar bereikt en heeft u geen eigen risico bij herstel door ons.
https://ismijndealer.nl/vanveldhuizen Hoe fijn, alles voor uw auto op een adres!
Wenst u uw auto bij uw huidige verzekeraar te laten, maar wilt u wel het herstel ingeval van schade door ons laten uitvoeren, dan kunt u de optie “vrije keuze schadehersteller” inschakelen.